Livet er kort, derfor: bryt regler, tilgi raskt, kyss sakte, elsk sterkt, le ukontrollert, og aldri angre på noe som fikk deg til å smile. Livet er kanskje ikke den festen vi håpet på, men, mens vi er her, kan vi like godt danse.... ;o)

onsdag 13. april 2011

Frustrert,com

Årrh så frustrert eg e over hekletøyet mitt. Rett og slett litt sint :( Hadde planer om å hakke ett fint pyntehåndkle, for så å hekle påskeliljene fra den fine boken min. Hakkingen gikk bra men påskeliljene ...skrekk og gru, den oppskriften er jo helt uforståelig!!!! Hadde tenkt å legge den ut og spør om hjelp, men så er det jo dette med copyright da...
Nå har eg kommet til at eg får pynte det med andre litt lettere blomster, om eg klarer å finne lysten.....ellers så er det nok fare for at det blir liggende som UFO.
Har endret utseende på bloggen litt, må jo pyntes til påske den og :)


Men ellers så er gleden stor, me har fått en liten stutkalv på gården, og fem nydelige lam.
Det er første gang me har kalving så dette er spennende. Me har 5 kviger av rasen Skotsk høylandsfe, og nærmere 50 sau. De fleste villsauer. Så nå er det en spennende tid ute på gården:)

Nydelige små lam :)

søndag 10. april 2011

Å hvor jeg elsker sol og vår......

Har hatt en aldeles nydelig dag på terassen i dag også:) Fikk tørket klær på snoren det var min eneste husmoraktivitet i dag:) Heklet meg en "klesklypekurv" Er så lei av disse i plastikk som bare går istykker .Brukte hyssing å hekle med. Det var ikke godt, kjentes ut som eg fikk fliser hele tiden. Så det ble en ganske så slakk hekling, startet så fint med kun fm, det tok for lang tid så eg hoppet over på staver (utålmodig, ikke i det hele tatt:P) Det gjorde jo at den ble litt merklig i fasongen he he he...men litt lilla kanting og lilla knapper så ble den jo litt søt <3
Hanken "hakket" jeg, eller afghansk hekling som noen kaller det, også dette ble ganske slakt :P


Og jippi, min kjære kjæreste samboer fant boken eg har leita etter lenge. Han var på leit etter noe annet, det fant han ikke men pytt pytt han fant boken min <3
Så nå har eg begynt å hakke en grytelapp i kvitt bomullsgarn som eg har tenkt å pynte med en påskelilje....Legger den nok inn på bloggen så snart den er ferdig:) Nå er det natta, ha en strålende mandagsmorgen, eg skal opp kl 04.50 , skal til haugesund og få min månedlige "hold deg frisk" medisin:) Og det er 2 1/2 times busstur.... men hva gjør man ikke for å holde seg på bena hi hi hi

lørdag 9. april 2011

Sol ute sol inne sol i hjertet sol i sinnet...

Sol bare sol :) Å for en fantastisk herlig dag. Eg og lille snuppelure startet dagen med å spise frokost på terassen...


Så heklet mor litt på sitteunderlaget, ei gedigen bestemorsrute som skal toves:) I påskefarger selvfølgelig:)
Etter ei stund fikk me besøk av naboen sin utrolig skjønne pus. Naboen var ikke hjemme så pus slo seg ned sammen med oss:)

Har dere sett noe så nydelig, de flotte tegningene rundt øynene....

Så pyntet vi litt til påske, litt tidlig kanskje men pytt putt.....
Øverst til høyre er det bilde av pladasken. Den har lille snuppelure sydd på skolen, den er sååå nydelig. Den sjarmerende lille kyllingen nederst til høyre er det Oliver 3 år som har lagd.
Koselig å pynte litt, håper på en solrik dag i morgen også.
Livet er herlig folkens <3

onsdag 6. april 2011

Min første award.

Min første award fikk eg av Mies Mirakler. Tusen takk.

Og med den fulgte disse spørsmålene:)
Pølse eller hamburger?
Mmm en deilig baconcheeseburger med masse salat og dressing:)

Gospel eller hardrock?
gospel, men liker "mykhardrock" viss mann kan kalle noe det;)

Fox eller Nox?
Nox, liker lakris!!
Carola eller Sissel?
???? vanskelig, begge har flotte stemmer.

Harry Potter eller Twilight?
Twilight uten tvil!!! Kan nesten ikke vente til neste film kommer:)
Roser eller tulipaner?
Roser, men til jul og påske liker jeg tulipaner.

Tanga eller bestemortruse?
"Bestemorstruser" uten å måtte gå nærmere inn på det;)

Dirty Dancing eller Pretty Woman?
Dirty Dancing er min yndlingsfilm, kan nesten alle replikkene. Sett den 100 ganger og ser den gjerne igjen:)

Skavlan eller Thomas og Harald?
Thomas og Harald er uslåelige. campsenkveld er knallbra:)

HUMOR

Kopierte denne fra facebook, synes den var så genial. Godt å se at NAV har humoristisk sans ha ha ha:)

Restegarn o fryd og glede


Snille Tone Marie ryddet i strikkekurven sin og kom opp med en hel pose restegarn. Gjett om mor blir fornøyd når hun får "nytt" garn.... hint hint, til alle som vil kvitte seg med garn he he he...

Og alle hjerter gleder seg


Var inne på attick 24 sin blogg. Der lærte eg å hekle små søte hjerter. Der var det bilde og steg for steg forklaring. Er veldig glad i slik steg for steg;) Har dere lyst å prøve dere så finner dere forklaringen her :)

Vognteppe ferdig:)

Bestemorrutene er blitt til ett vognteppe, og godt er det at det ikke var noe større ,for å montere var ikke bare bare:)Men fikk teken etterhvert. Neste teppe SKAL monteres etterhvert, samtidig SKAL også tråder FESTES etterhvert. For en jobb, selv om eg har ei god venninne som måtte feste tråder hver gang hun kom på besøk hi hi hi Tusen takk Lenevennen min
Monterte på baksiden ved å hekle 2 fm i hvert hull og 2 lm i mellom. kanten rundt heklet jeg "muslingskjell" Det ble virkelig fargerikt....


Her ser dere at det lønner seg å feste tråder etterhvert, dette er bare en liten brøkdel av trådstumpene:)

Hakking/ afghansk hekling

Har lært meg hakking. Utrolig kjekt, må bare få tak i hakkenål. Hakking er det samme som afghansk hekling og eg fant mange forskjellige nåler inne på eBay.
Blir ett flott mønster i arbeidet og man kan brodere korssting i det. Gleder meg til ett "hakkeprosjekt"
Her er bilde av en "prøvelapp"

Fargerike grytelapper

Hei, fant oppskrift og utrolig god steg for steg m/bilde forklaring inne på bloggen til Olava. Dermed ble disse til. Utrolig enkle å lage når man har fått så god hjelp, mine ble kanskje litt vel fargerike men man tager hva man haver :) Oppskriften finner du HER inne på Olavas blogg.
Den er absolutt verdt ett besøk.

tirsdag 29. mars 2011

fantastisk fargerik og motiverende blogg


Var nettopp inne på en utrolig flott blogg, fikk lyst til å hive meg over håndarbeidet i stedet for å legge meg, men siden kl er over ett om natten så er nok ikke det lurt hi hi...... I bloggen til Attic 24 (ligger i blogglisten min) viser hun hvordan hekle og montere heksagon, ååå det tror jeg blir ett prosjekt etter bestemor rutene. Det var så mange flotte farger, kjente vårstemningen selv om vi har en meter snø. En blogg til å bli glad av :)

mandag 28. mars 2011

PhotoScape

Nå har eg oppdaget noe stort!! Kanskje ikke nytt for erfarne bloggere men... Har jo sittet og lastet opp bilder til bloggen og det har tatt så laaang tid...gjesp. Men om en redigerer bildene i photoscape først så blir de lastet opp på null komma niks...

Bilder fra noen turer, å hvor jeg lengter etter sommer og sol.........

Englemaskesjal.


Englemaskesjal heklet med garnet crisp. Det blir noe annerledes men kjempefint å godt og varmt. Sitter her og tenker på hvor dum jeg var som ga de fleste bort uten å ta " skrytebilde" av de.....

Nye engler


Fikk disse to nydelige englene av min kjære søster . Hun pusser opp og disse to stakkars englene var det ikke plass til...men kom til meg her er det plass til alle engler, store som små <3

Bestemor dilla:)


Har heklet og heklet hele helgen:) Gu kor eg har kost meg. Heklet grytelapper og 12små bestemor ruter.Ja, ble ikke helt ferdig med grytelappene da jeg gikk tom for hvitt garn til baksiden.


Etter å ha heklet baksiden på ble den ikke så firkantet som den skulle, men øvelse gjør mester heter det jo.

Resultat av "heklehelgen" min:)

lørdag 26. mars 2011

En annerledes lørdag.


Hmm..i dag har vi barnefri og er helt alene.hm det er ganske uvanlig. jeg ymtet frampå at da burde vi jo finne på no sprell men...gu kor bedaglige vi er. Jeg lager heller litt go mat og tenner noen lys. Så ender det nok med noen snork i fra han på sofaen mens jeg knotrer med bestemors grytelappene mine:)Men det er da koselig det også, jeg koser meg ihvertfall.Iom jeg har sterkt nedsatt finmotorikk (kjennes ihvertfall slik ut) så er det ganske plundrian å få det til med nål nr 2.5.
Tok et blinkskudd av Kiwi i dag, søte pusen min koser seg i saccosekken også kommer jeg og plager henne med "blitzen" slikt må man jo bare gjespe av :)

fredag 25. mars 2011

Skolens dag:)

Onsdag var vi på skolens dag, lille snuppelure vant ett glass med biler:) Gjett om hun ble glad skulle nesten tro det var 7 rette i lotto. Men så godt det er å kunne glede seg over ting. I glasset var det 149 biler og snuppelure gjettet på 150.

torsdag 24. mars 2011

Flere påskekyllinger



Har heklet flere påskekyllinger, en kvikklunsj kylling også. Personlig synes jeg den med grønn hanekam ble søtest:) Prøvde meg på å hekle ett påskeegg.... ikke helt fornøyd med formen på det men når det ble fylt opp med twist så ble det litt "påskeggaktig" allikevel:)



Denne ser litt sjenert ut;)Lille snuppelure er ikke fornøyd med at "prototypen" ikke får være med på bildene stakkar....men jeg har faktisk stjelt øynene av den:( Tror jeg skal rekke han opp og gi den en "total makeover"...sukk tenk om noen kunne rekket meg opp og gitt meg en makeover...med MYE mindre masker he he he he....

mandag 21. mars 2011

Påskehøne..

denne ligna visst mer ei høne enn en kylling. Allikevel må jeg si meg mer fornøyd med denne enn den første....Obs bomma visst litt på fargen da jeg kjøpte mer grønt garn, men fant ut at det gjorde ingen ting. Ble litt mindre åpning til snop bak så det er noe som må rettes på, må nok minst det 10 lm bredt skal en få litt større godteri oppi.